Veelgestelde Vragen 

1 Hoe werkt Flex-Delivery? 

Zie pagina --> "Hoe werkt het?"





2 Mijn bestelling plaatsen

2.1. Hoe kan ik bestellen?

U kan bestellen via onze website: https://v2.flex-delivery.be
Dit is een tijdelijk webadres tot de oude en nieuwe websites gesynchroniseerd zijn.
Vanaf
begin 2020 zal onze applicatie voor smartphone (android & ios) eveneens ter beschikking zijn.

2.2. Is er een minimum bestelling?

Wanneer u enkel drank wenst te nemen vragen een minimum van  12L aan dranken of 1 krat van 24x0.25L te bestellen. U kan vrijblijvend aanvullen met bijkomende producten zonder minimum hoeveelheid.    Wanneer u enkel groenten en fruit wenst te nemen, vragen we een minimum van 15 Euro te bestellen. Voor bepaalde groeten en fruit vragen wij een minimum van 200 of 300 gram per soort te bestellen.

U kan uw bestelling niet afronden wanneer uw producten niet aan de minimum bestelling voldoet.  Dranken worden geleverd in de standaardkratten van de fabrikant, met uitzondering van de bieren.  Per type bier dient een minimum hoeveelheid van 2 flesjes afgenomen te worden.

2.3. Dien ik telkens opnieuw te bestellen?

De eerste 2 of 3 bestellingen dient u zelf in te geven via de website of applicatie. Vanaf dan stellen we u vrijblijvend een levering voor aan de hand van uw gemiddeld gebruik. Het voorstel betreft enkel dranken, eieren en producten met lange houdbaarheid. Er worden geen groenten en fruit voorgesteld, deze dient u steeds zelf toe te voegen.

In de week voor uw geplande levering, krijgt een bericht om de inhoud van uw winkelmand te bekijken. U kan uw bestelling eenvoudig bevestigen, uw producten wijzingen , uw leverdatum wijzigen of het voorstel annuleren.

Twee dagen voor levering wordt het voorstel automatisch bevestigd door ons zodat wij en de handelaars voldoende tijd hebben om uw bestelling voor te bereiden.

Mocht u toch een keer vergeten zijn uw voorstel te bekijken, laten wij toe u toe per uitzondering uw bestelling nog te annuleren tot 21u de dag voor levering.

2.5 Kan ik ook telefonisch bestellen?

Wanneer u niet vertrouwd bent met het internet, vragen wij u om een familielid of vrienden te vragen een account voor u aan te maken op onze website en de bestellingen via hen te laten invoeren op de website.

Momenteel kunnen personen die minder vertrouwd zijn met het internet bij uitzondering hun bestelling nog per telefoon doorgeven. U kan ons bereiken op het nummer 0499/19 00 02. Wij hebben echter geen permantente klantendienst. Indien wij niet opnemen, kan u uw bestelling doorgeven op het antwoord apparaat. Laat ons uw naam, adres, telefoonnummer, gewenste producten en leverdag achter.

2.6 Wat gebeurt er indien een product niet voorradig is?

De handelaar of wijzelf zullen proberen telefonisch of via email contact opnemen met u om u te verwittingen en eventueel een alternatief product voor te stellen.

2.7 Ben ik gebonden aan een lidmaadschap?

Neen, u hoeft geen lidmaatschap af te sluiten. U bestelt wanneer u wil en hoe vaak u wil, zonder enige verplichting qua lidmaatschap. Wij stellen u wel vrijblijvend een nieuwe levering voor op basis van uw verbruik, die u steeds kan wijzigen of annuleren. 

2.8 Hoelang vooraf dien ik te bestellen?

Voor levering op dinsdag of woensdag kan u bestellen tot zondag 14u.
Voor levering op donderdag of vrijdag kan u bestellen tot dinsdag 14u.




3 Bezorging

3.1 Waar levert Flex-Delivery?

Flex-Delivery levert aan huis in Hoeilaart, Overijse, Huldenberg en Tervuren, inclusief de deelgemeenten. 

Woont u op de grens van één van deze gemeenten? Stuur ons een email met uw adres en we informeren u zo spoedig mogelijk of wij ook tot bij u kunnen komen!

3.2 Wanneer levert Flex-Delivery mijn bestelling aan huis?

Elk adres heeft een vaste wekelijkse leverdag.

Tervuren & Huldenberg:  Dinsdag tussen 7u30 en 20u

Overijse:        Dinsdag of woensdag tussen 7u30 en 20u

Hoeilaart:      Donderdag of vrijdag tussen 7u30 en 20u

U kan wekelijks laten leveren indien gewenst.  Wij kunnen geen leveringsuur per dag bevestigen.

3.3 Hoe wordt mijn bestelling thuis geleverd?

Wij werken met elektrische bestelwagens om de producten tot bij u thuis te leveren.   Alle producten worden geleverd in onze herbruikbare tassen om het aantal verpakkingen te verminderen. Wij proberen tesamen met de handelaars zoveel mogelijk plasic te vermijden.

3.4 Hoe worden mijn groenten en fruit getransporteerd?

De fruit en groenten worden in een frigoruimte bewaart tot bij vertrek van de bestelwagen. Deze worden geleverd in herbruikbare tassen. Onze meest recente tassen zijn koeltassen die worden afgesloten aan de hand van een ritsluiting.

3.5 Hoeveel waarborg dien ik te betalen voor leeggoed?

Bij uw bestelling via de website wordt het leeggoed rechtstreeks toegevoegd aan uw winkelmand. Het leeggoed is vastgelegd door de fabrikanten van de producten.

Voor de herbruikbare tassen vragen wij een waarborg van 3 Euro. De tassen dienen in een correcte en propere staat teruggegeven te worden. Zoniet worden de waarborg niet teruggegeven.

3.6 Hoe kan ik mijn waarborg voor het leeggoed en de draagtassen terugkrijgen?

Bij teruggave van uw draagtassen of leeggoed wordt de waarborg in mindering gebracht bij het totaal bedrag van uw bestelling bij levering.

Wenst u niet meer gebruik te maken van onze dienstverlening dan kan u ons een email sturen. Wij halen éénmalig het leeggoed en de tassen gratis op bij u thuis op uw gewenste dag, overeenkomstig met de wekelijkse leveringsdag van uw aan een leveringstijdronde). Wij storten u vervolgens de waarborg terug op uw rekening.

3.7 Dien ik thuis te zijn bij levering?

U hoeft niet thuis te zijn wanneer wij leveren. De leverbon wordt vastgemaakt aan uw drankkratten of herbruikbare tassen.

Wij bellen niet aan bij levering. U kan uw gewenste locatie rond de woning doorgeven waar wij de producten kunnen afleveren.  Daar dient u eveneens het leeggoed klaar te zetten. Het leeggoed dient klaar te staan tegen 7u30 de dag van levering.

3.8 Wat als er iets mis is met mijn bestelling?

Wij doen er alles aan om uw bestelling tot in de puntjes te verzorgen. Mocht er toch een vergissing gebeurd zijn, kan u ons contacteren via onze website (Flex-Delivery.be) of per telefoon (0499/19 00 02). Wij doen er alles aan om de vergissing zo spoedig mogelijk recht te zetten.




4 Betaling

4.1 Wanneer dien ik te betalen?

U dient geen voorschot vooraf op de website te betalen. U betaalt via overschrijving. slechts bij aflevering van uw bestelling bij u thuis.  Bij grote bestellingen kunnen wij vragen om vooraf een voorschot te betalen.

4.2 Kan ik met cash betalen?

Helaas aanvaarden wij geen cash geld.

4.3 Hoeveel kost de levering aan huis?

Wij leveren gratis aan huis!

Wij vragen een waarborg van 3 Euro per geleverde draagtas, maar deze kan u nadien eenvoudig terug krijgen door een email te sturen.

4.4 De prijs van mijn internetbestelling komt niet overeen met de prijs die ik thuis betaald heb. Hoe komt dit?

Wanneer u groenten en fruit bestelt, wordt het aantal herbruikbare tassen dat u krijgt toegevoegd aan uw bestelling.

Wanneer u leeggoed of herbruikbare tassen teruggeeft op de dag van levering, dan worden deze dadelijk in mindering gebracht op uw leverbon alsook toegevoegd aan uw bestelling in de website.