Veelgestelde Vragen 

1 Hoe werkt Flex-Delivery? 

Zie pagina --> "Hoe werkt het?"



2 Mijn bestelling plaatsen

2.1. Hoe kan ik bestellen?

U kan bestellen via onze website: https://flex-delivery.be.  
In de 2de helft van 2020 zal onze applicatie voor smartphone (android & ios) eveneens ter beschikking zijn.

2.2. Is er een minimum bestelling?

Wanneer u enkel drank wenst te nemen vragen een minimum van  12L aan dranken of 1 krat van 24x0.25L te bestellen. U kan vrijblijvend aanvullen met bijkomende producten zonder minimum hoeveelheid.  Wanneer u enkel groenten en fruit wenst te nemen, vragen we een minimum van 30 Euro te bestellen. Voor bepaalde groeten en fruit vragen wij een minimum van 200 of 300 gram per soort te bestellen.

U kan uw bestelling niet afronden wanneer uw producten niet aan de minimum bestelling voldoet.  Dranken worden geleverd in de standaardkratten van de fabrikant, met uitzondering van de bieren.  Per type bier dient een minimum hoeveelheid van 2 flesjes afgenomen te worden.

2.3. Dien ik telkens opnieuw te bestellen?

De eerste 2 of 3 bestellingen dient u zelf in te geven via de website of applicatie. Vanaf dan stellen we u vrijblijvend een levering voor aan de hand van uw gemiddeld gebruik. Het voorstel betreft enkel dranken, eieren en producten met lange houdbaarheid. Er worden geen groenten en fruit, brood of andere versvoeding voorgesteld, deze dient u steeds zelf toe te voegen.

In de week voor uw geplande levering, krijgt een bericht om de inhoud van uw winkelmand te bekijken. U kan uw bestelling eenvoudig bevestigen, uw producten wijzingen , uw leverdatum wijzigen of het voorstel annuleren.

Twee dagen voor levering wordt het voorstel automatisch bevestigd door ons zodat wij en de handelaars voldoende tijd hebben om uw bestelling voor te bereiden.

Mocht u toch een keer vergeten zijn uw voorstel te bekijken, gelieve ons dan te contacteren via email. 

2.5 Kan ik ook telefonisch bestellen?

Wanneer u niet vertrouwd bent met het internet, vragen wij u om een familielid of vrienden te vragen een account voor u aan te maken op onze website en de bestellingen via hen te laten invoeren op de website.


Wanneer u problemen heeft om uw bestelling in te geven, uw leverdag te kiezen of uw winkelmand te bevestigen, kan u ons bereiken op het nummer 0499/19 00 02. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tem vrijdag tussen 8u30 en 17u. 

2.6 Wat gebeurt er indien een product niet voorradig is?

De handelaar of wijzelf zullen proberen vooraf telefonisch of via email contact opnemen met u om u te verwittingen en eventueel een alternatief product voor te stellen. Wegens de drukte kan het zijn dat u pas bij levering verwittigd wordt. 

2.7 Ben ik gebonden aan een lidmaadschap?

Neen, u hoeft geen lidmaatschap af te sluiten. U bestelt wanneer u wil en hoe vaak u wil, zonder enige verplichting qua lidmaatschap. Wij stellen u wel vrijblijvend een nieuwe levering voor op basis van uw verbruik, die u steeds kan wijzigen of annuleren. 

2.8 Hoelang vooraf dien ik te bestellen?

Voor levering op dinsdag of woensdag kan u bestellen tot zondag 14u.
Voor levering op donderdag of vrijdag kan u bestellen tot dinsdag 14u.


3 Bezorging

3.1 Waar levert Flex-Delivery?

Flex-Delivery levert aan huis in Hoeilaart, Overijse, Huldenberg en Tervuren, inclusief de deelgemeenten. 

Woont u op de grens van één van deze gemeenten? Stuur ons een email met uw adres en we informeren u zo spoedig mogelijk of wij ook tot bij u kunnen komen!

3.2 Wanneer levert Flex-Delivery mijn bestelling aan huis?

Elk adres heeft een vaste wekelijkse leverdag. U kan wekelijks laten leveren indien gewenst.   

Levering op maandag = bestellen < zaterdag 13u   

Tervuren, Vossem, Huldenberg, Duisburg, Leefdaal, Neerijse, Sint Agatha Rode, Terlanen, Ottenburg 


Levering op dinsdag = bestellen < zondag 18u 

Overijse: Jezus-Eik, Eizer, Tombeek, Bisdom, Terrestpark 


Levering op woensdag = bestellen < maandag 14u 

Maleizen, Terhulpen (Rand van Maleizen), Hagaard, Reutenbeek 


Levering op donderdag = bestellen < dinsdag 14u 

Overijse: Ijsebos, Welriekende,   

Hoeilaart: Wijk steenberg, smeiberg 


Levering op vrijdag = bestellen < woensdag 14u 

Hoeilaart: wijk groenendaal en hoeilaart station (links/ten westen van de waversesteenweg), hoge heide 


Levering op zaterdag = bestellen < donderdag 14u 

Hoeilaart: Tenbos, sloesveld, jagersdal, tentrappen

De leveringen zijn opgesplitst over 2 ronden:

- 1 ronde van 06:30u-17:00u met dranken, brood en eieren.  
- 2de ronde van 17:00u-21:00u met niet-dranken
Meer info zie volgende paragrafen.

3.3 Hoe wordt mijn bestelling thuis geleverd?

Wij werken zoveel mogelijk met elektrische bestelwagens om de producten tot bij u thuis te leveren.   Alle producten worden geleverd in onze herbruikbare tassen om het aantal verpakkingen te verminderen. Wij proberen tesamen met de lokale handelaars zoveel mogelijk plastic te vermijden.
 

De eerste rondes van de dag vinden plaats  tussen 06:30u en 17:00u. Deze koeriers hebben uw dranken (excl wijn), brood en eieren bij. 
De 2de groep rondes van de dag vinden plaats tussen 17u en 21u en bevat de wijn, supermarkt producten en versvoeding (temperatuur gevoelige producten).  Deze overhandigen we persoonlijk, wanneer je thuis bent. Indien niet thuis, worden de producten terug gebracht naar ons verdeelpunt, waar je deze kan afhalen op afspraak.


3.4 Hoe wordt mijn versvoeding getransporteerd?

Alle versvoeding wordt bij de lokale handelaars voor u voorbereid. De producten worden vervolgens allen verzameld in onze hub in Hoeilaart vooraleer deze naar u vertrekken. De producten worden in een frigoruimte bewaard tot net voor vertrek van de bestelwagen.

De versvoeding en diepvriesproducten worden getransporteerd in professionele koelboxen waarbij de temperaturen worden gewaarborgd zoals voorgeschreven door de FAVV.  De groenten en fruit worden worden getransporteerd en geleverd in herbruikbare geisoleerde tassen met ritsluiting.

3.5 Hoeveel waarborg dien ik te betalen voor leeggoed?

Bij uw bestelling via de website wordt het leeggoed rechtstreeks toegevoegd aan uw winkelmand. Het leeggoed is vastgelegd door de fabrikanten van de producten.

Voor de herbruikbare tassen vragen wij een waarborg van 3 Euro. Het aantal tassen wordt bepaald de dag van levering en wordt toegevoegd op uw levernota. De tassen dienen in een correcte en propere staat teruggegeven te worden. Zoniet worden de waarborg niet teruggegeven.  De tassen worden steeds gedesinfecteerd vooraleer deze herbruikt worden. 


3.6 Hoe kan ik mijn waarborg voor het leeggoed en de draagtassen terugkrijgen?

Bij teruggave van uw draagtassen of leeggoed wordt de waarborg in mindering gebracht bij het totaal bedrag van uw bestelling bij levering. 


Het leeggoed van de dranken kan enkel teruggegeven worden met de drankronde. Wanneer u geen dranken besteld, komt enkel de voedingsronde bij u langs en kan u die dag geen lege drankkratten teruggeven. De reden hiervoor is dat de drankronde en voedingsrondes vanuit een andere lokatie starten.

Wenst u niet meer gebruik te maken van onze dienstverlening dan kan u ons een email sturen. Wij halen éénmalig het leeggoed en de tassen gratis op bij u thuis op uw gewenste dag, overeenkomstig met de wekelijkse leveringsdag van uw aan een leveringstijdronde). Wij storten u vervolgens de waarborg terug op uw rekening.

3.7 Dien ik thuis te zijn bij levering?

U hoeft niet thuis te zijn wanneer wij leveren met de dagronde.  Wij bellen niet aan bij levering van de dranken. U kan uw gewenste locatie rond de woning doorgeven waar wij de producten kunnen afleveren.  Daar dient u eveneens het leeggoed klaar te zetten. Het leeggoed dient klaar te staan tegen 7u30 de dag van levering.

De avondrondes vinden plaats tussen 17u en 21u en bevat de wijn, supermarkt producten en versvoeding (temperatuur gevoelige producten).   Deze overhandigen we persoonlijk, wanneer je thuis bent. Indien niet thuis, worden de producten terug gebracht naar ons verdeelpunt, waar je deze kan afhalen op afspraak. Indien de koerier nog in de buurt komt tijdens zijn ronde, probeert hij soms nog een 2de keer langs te komen.


3.8 Wat als er iets mis is met mijn bestelling?

Wij doen er alles aan om uw bestelling tot in de puntjes te verzorgen. Mocht er toch een vergissing gebeurd zijn, kan u ons contacteren via onze website (Flex-Delivery.be), via hello @f lex-delivery.be of per telefoon ( 0499/19 00 02).  Wij doen er alles aan om de vergissing zo spoedig mogelijk recht te zetten.



4 Betaling

4.1 Wanneer dien ik te betalen?

U dient geen voorschot vooraf op de website te betalen. U betaalt via overschrijving. slechts bij aflevering van uw bestelling bij u thuis.  Bij grote bestellingen kunnen wij vragen om vooraf een voorschot te betalen.

4.2 Kan ik met cash betalen?

Helaas aanvaarden wij geen cash geld.

4.3 Hoeveel kost de levering aan huis?

We vragen een bijdrage van 3 Euro voor de organisatie van je levering.

Wij vragen een waarborg van 3 Euro per geleverde draagtas, maar deze kan u nadien eenvoudig terug krijgen door een email te sturen.

4.4 De prijs van mijn internetbestelling komt niet overeen met de prijs die ik thuis betaald heb. Hoe komt dit?

Wanneer u groenten en fruit bestelt, wordt het aantal herbruikbare tassen dat u krijgt toegevoegd aan uw bestelling.

Wanneer u leeggoed of herbruikbare tassen teruggeeft op de dag van levering, dan worden deze dadelijk in mindering gebracht op uw leverbon alsook toegevoegd aan uw bestelling in de website.