Veelgestelde Vragen 

1 Hoe werkt Flex-Delivery? 

Zie pagina --> "Hoe werkt het?"



2 Mijn bestelling plaatsen

2.1. Hoe kan ik bestellen?

U kan bestellen via onze website: https://flex-delivery.be .

2.2. Is er een minimum bestelling?

Wanneer u enkel drank wenst te nemen vragen een minimum van 12L aan dranken of 1 krat van 24x0.25L te bestellen. U kan vrijblijvend aanvullen met bijkomende producten zonder minimum hoeveelheid.  Wanneer u enkel versproducten wenst te nemen, vragen we een minimum van 30 Euro te bestellen. Voor bepaalde groenten en fruit vragen wij een minimum van 200 of 300 gram per soort te bestellen.

U kan uw bestelling niet afronden wanneer uw producten niet aan de minimum bestelling voldoet.  Dranken worden geleverd in de standaardkratten van de fabrikant, met uitzondering van de bieren.  De bieren, fever tree en Ritchie limonade kunnen per 4 flesjes of per krat besteld worden.  

2.3. Dien ik telkens opnieuw te bestellen?

De eerste 2 of 3 bestellingen dient u zelf in te geven via de website of applicatie. Vanaf dan stellen we u vrijblijvend een levering voor aan de hand van uw gemiddeld gebruik. Het voorstel betreft enkel dranken, eieren en producten met lange houdbaarheid. Er worden geen groenten en fruit, brood of andere versvoeding voorgesteld, deze dient u steeds zelf toe te voegen.

Een 3-tal dagen voor uw geplande levering, krijgt u een sms bericht met een link om de inhoud van uw winkelmand te bekijken. U kan uw bestelling eenvoudig wijzingen, uw leverdatum wijzigen of het voorstel annuleren. 

Twee dagen voor levering wordt het voorstel bevestigd door ons zodat wij en de handelaars voldoende tijd hebben om uw bestelling voor te bereiden.

Mocht u toch een keer vergeten zijn uw voorstel te bekijken, gelieve ons dan te contacteren via email. 

Op uw aanvraag kunnen we eveneens instellen dat u geen voorstellen krijgt.

2.5 Kan ik ook telefonisch bestellen?

Wanneer u niet vertrouwd bent met het internet, vragen wij u om een familielid of vrienden te vragen een account voor u aan te maken op onze website en de bestellingen via hen te laten invoeren op de website.


Wanneer u problemen heeft om uw bestelling in te geven, uw leverdag te kiezen of uw winkelmand te bevestigen, kan u ons bereiken op het nummer 0499 19 01 88. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tem vrijdag tussen 8u30 en 17u. Wij kunnen niet steeds opnemen, dus gelieve in dat geval een bericht na te laten.

2.6 Wat gebeurt er indien een product niet voorradig is?

De handelaar of wijzelf zullen proberen vooraf telefonisch of via email contact opnemen met u om u te verwittigen en eventueel een alternatief product voor te stellen. Soms is het mogelijk dat u pas bij levering verwittigd wordt. 

2.7 Ben ik gebonden aan een lidmaadschap?

Neen, u hoeft geen lidmaatschap af te sluiten. U bestelt wanneer u wil en hoe vaak u wil, zonder enige verplichting qua lidmaatschap. Wij stellen u wel vrijblijvend een nieuwe levering voor op basis van uw verbruik, die u steeds kan wijzigen of annuleren.  Wanneer u dit niet wenst, kan u eenvoudig vragen via email om deze voorstellen niet meer te krijgen. 

2.8 Hoelang vooraf dien ik te bestellen?

Voor levering op maandag:     Bestellen voor zondag18u
Voor levering op dinsdag:       Bestellen voor maandag 14u
Voor levering op woensdag:   Bestellen voor dinsdag 14u

Voor levering op donderdag:  Bestellen voor woensdag 14u
Voor levering op vrijdag:         Bestellen voor donderdag 14u
Voor levering op zaterdag:      Bestellen voor donderdag 14u


3 Bezorging

3.1 Waar levert Flex-Delivery?

Flex-Delivery is sinds een aantal jaren een gevestigde waarde in de druivenstreek. Vanaf nu hebben wij onze leverregio uitgebreid. De kaart hieronder toont in welke gemeenten wij kunnen leveren.   

Woont u op de grens van één van deze gemeenten? Stuur ons een email met uw adres en we informeren u zo spoedig mogelijk of wij ook tot bij u kunnen komen!

3.2 Wanneer levert Flex-Delivery mijn bestelling aan huis?

U kan van maandag tem zaterdag beleverd worden. 


- Eerste rondes starten vanaf 06u30 met dranken, brood en eieren.  
- Tweede rondes tussen 17u en 21u met dranken en versvoeding. 
Meer info zie volgende paragrafen.


3.3 Hoe wordt mijn bestelling thuis geleverd?

Wij werken met elektrische bestelwagens om de producten tot bij u thuis te leveren.   Alle producten worden geleverd in onze herbruikbare tassen om het aantal verpakkingen te verminderen. Wij proberen tesamen met de lokale handelaars zoveel mogelijk plastic te vermijden.
 

De eerste rondes van de dag starten vanaf 06u30. Deze koeriers hebben uw dranken en eieren bij. U hoeft niet thuis te zijn. 

De 2de groep rondes van de dag vinden plaats tussen 17u en 21u en bevatten de wijn, supermarkt producten en versvoeding (temperatuur gevoelige producten).  Deze overhandigen we persoonlijk, wanneer je thuis bent. Indien niet thuis, worden de producten terug gebracht naar ons verdeelpunt, waar je deze kan afhalen op afspraak. Indien niemand opendoet, bellen wij steeds op uw mobiel nummer om te vragen of u in de buurt bent.


3.4 Hoe wordt mijn versvoeding getransporteerd?

Alle versvoeding wordt bij de lokale handelaars voor u voorbereid. De producten worden vervolgens allen verzameld in onze hub in Hoeilaart vooraleer deze naar u vertrekken. De producten worden in een frigoruimte bewaard tot net voor vertrek van de bestelwagen.

De versvoeding en diepvriesproducten worden getransporteerd in professionele koelboxen waarbij de temperaturen worden gewaarborgd zoals voorgeschreven door de FAVV.  De groenten en fruit worden worden getransporteerd en geleverd in herbruikbare geisoleerde tassen met ritsluiting.

3.5 Hoeveel waarborg dien ik te betalen voor leeggoed?

Bij uw bestelling via de website wordt het leeggoed rechtstreeks toegevoegd aan uw winkelmand. Het leeggoed is vastgelegd door de fabrikanten van de producten.

Voor de herbruikbare tassen vragen wij een waarborg van 3 Euro. Het aantal tassen wordt bepaald de dag van levering en wordt toegevoegd op uw levernota. De tassen dienen in een correcte en propere staat teruggegeven te worden. Gelieve de stickers te verwijderen. Zoniet worden de waarborg niet teruggegeven.  De tassen worden steeds gedesinfecteerd vooraleer deze herbruikt worden. 


3.6 Hoe kan ik mijn waarborg voor het leeggoed en de draagtassen terugkrijgen?

Bij teruggave van uw draagtassen of leeggoed wordt de waarborg in mindering gebracht bij het totaal bedrag van uw bestelling bij levering. 

Wenst u niet meer gebruik te maken van onze dienstverlening dan kan u ons een email sturen. Wij halen éénmalig het leeggoed op bij u thuis. Voor deze leeggoed ophaling vragen we 3 Euro. Wij storten u vervolgens de waarborg terug op uw rekening.

3.7 Dien ik thuis te zijn bij levering?

U hoeft niet thuis te zijn wanneer wij leveren met de dagronde wanneer de producten op een veilige locatie rond de woning geplaatst kunnen worden.  Wij bellen niet aan bij levering van de dranken. U kan uw gewenste locatie rond de woning doorgeven waar wij de producten kunnen afleveren.  Daar dient u eveneens het leeggoed klaar te zetten. Het leeggoed dient klaar te staan tegen 7u30 de dag van levering.

De avondrondes vinden plaats tussen 17u en 21u en bevat de wijn, supermarkt producten en versvoeding (temperatuur gevoelige producten).   Deze overhandigen we persoonlijk, wanneer je thuis bent. Indien je niet opendoet, bellen wij u op je mobiel nummer om te verifieren of u in de buurt bent. Wanneer wij u niet kunnen bereiken, worden de producten terug gebracht naar ons verdeelpunt in Hoeilaart, waar je deze kan afhalen op afspraak. Indien de koerier nog in de buurt komt tijdens zijn ronde, probeert hij soms nog een 2de keer langs te komen.


3.8 Wat als er iets mis is met mijn bestelling?

Wij doen er alles aan om uw bestelling tot in de puntjes te verzorgen. Mocht er toch een vergissing gebeurd zijn, kan u ons contacteren via onze website (Flex-Delivery.be), via hello @f lex-delivery.be of per telefoon ( 0499 19 01 88).  Wij doen er alles aan om de vergissing zo spoedig mogelijk recht te zetten.



4 Betaling

4.1 Wanneer dien ik te betalen?

U dient geen voorschot vooraf op de website te betalen. U betaalt via overschrijving binnen de 7 dagen na de aflevering van uw bestelling bij u thuis.  Bij grote bestellingen kunnen wij vragen om vooraf een voorschot te betalen.

Uw leverbon wordt de dag van levering via email naar u opgestuurd. Deze leverbon bevat een gedetailleerd overzicht van uw levering, uw geleverd leeggoed en het opgehaald leeggoed en draagtassen.


Nadat u de email heeft ontvangen kan u de leverbonnen ook raadplegen in uw account door in te loggen op de website.

Bij niet betaling binnen de 7 dagen zullen extra kosten aangerekend worden voor de herinneringsbrieven.

4.2 Kan ik met cash betalen?

Helaas aanvaarden wij geen cash geld.

4.3 Hoeveel kost de levering aan huis?

We vragen een bijdrage van 3 Euro voor de organisatie van je levering.

Wij vragen een waarborg van 3 Euro per geleverde draagtas, maar deze kan u nadien eenvoudig terug krijgen bij teruggave van de tassen.  

4.4 De prijs van mijn internetbestelling komt niet overeen met de prijs op mijn leverbon. Hoe komt dit?

Wanneer u groenten en fruit bestelt, wordt het aantal herbruikbare tassen dat u krijgt toegevoegd aan uw bestelling.

Wanneer u leeggoed of herbruikbare tassen teruggeeft op de dag van levering, dan worden deze dadelijk in mindering gebracht op uw leverbon alsook toegevoegd aan uw bestelling in de website.